Az Instagram a Facebook után talán a legerősebb közösségi oldal/app már hazánkban is – már ha a YouTube-ot nem számoljuk. A kötetlen networkölések, fotók, videók megosztásán túl üzleti céllal is remekül használható, bizonyos feltételekkel. Mi most 7 olyan érvet szedtünk össze, ami megerősíti azt, hogy egy magyar KKV vagy vállalkozásnak nem érdemes kihagyni az Instán való kommunikációt.

  1. Ma ez a leggyorsabban növekvő közösségi oldal. A Facebookról „kivonuló” embereket itt továbbra is el tudod érni, mert többnyire van Insta profiljuk.
  2. A Facebookkal ellentétben itt még nagy mértékben eléred bejegyzéseiddel a követőidet. Jövőre nem lesz ugyanígy, most kell elkezdeni felépíteni itt is a cégedet.
  3. Nagyobb a bevonódás. A Pew Research Center kutatásai alapján az elköteleződés 15-ször nagyobb Instagram-on, mint Facebook-on!
  4. Már nem a tinik terepe az Insta. A magyar, aktívan Instagramozó fiatal felnőtteket itt IS eléred. 1,7 millió magyar regisztrált 60%-a 18-34 éves.
  5. Szeretik a cégeket. A magyarok 48,8%-a követ céges vagy márkaprofilt, és SZERETI a fotóit, videót!
  6. Hajlandók vásárolni! A magyarok 15,7%-a vallotta be, hogy vásárolt már terméket vagy szolgáltatást az Instagramon látott hirdetések hatására.
  7. Barátkoznak a cégekkel. Az alkalmazást használók 69,9%-a direkt rákeres kedvenc márkáira Instagramon, míg 32,6%-a a márka egyéb kommunikációjából értesül arról, hogy az rendelkezik Insta-profillal is.
  8. Ha érdekel az Instagram üzleti felhasználása, gyere, üljünk le egy kávéra, és nyomjunk egy közös szelfit! 😀

A cikkhez nyilvánosan elérhető kutatási eredményeket, illetve a Magyar Instagram Körkép 3.0 című kiadványt használtuk fel.