Rád is jellemző?23 min read

Reklámpszichológia

Érdekes, de sok cég nem veszi figyelembe a vásárlási szokások különbségeit a nemek között, így vagy csak az egyik felet vagy egyik felet sem sikerül elérnie, megfognia.

#hetimeeting

Mivel a nők gondolkodásmódja eltér a férfiakétól, ezért logikusan, a két nem vásárlási szokásai sem hasonlítanak. Míg a nők általában elvesznek a részletekben a legmegfelelőbb termékek kiválasztása terén, addig a férfiak sokkal egyszerűbben vásárolják meg termékeiket.

Eltérő gondolatok okai

A női agyban nagyobb a prefrontális kéreg, az aggodalomért felelős agyi terület, a kérgestest és az agy hippocampusa is. A prefrontális kéreg az érzelmekre fejt ki hatást, a kérgestest elnevezésű terület pedig lehetővé teszi a multitasking és a gyorsabb globális gondolkozás képességét. A hippocampus az érzelmek összetett jelenségként való megjelenéséért felelős.

A férfi agynak ezzel szemben nagyobb a parteriális lebenye, ami miatt jobban szeretik a képeket a szöveges tartalmakkal ellentétben. Jobb a térérzékelésük és hatékonyabb a problémamegoldó képességük.

A jó hirdetés női szemmel

A nők szerint minden apró részlet számít. Például a színek, a betűk, az érzelmet kiváltó képek, szövegek. A cégek számára a nők megnyerése azért fontos, mert a legtöbb esetben a családban ők kezelik a kasszát (erre bizonyíték, hogy az összes vásárlás 85%-át a nők végzik minden téren).

A jó hirdetés férfi szemmel

A nőkkel ellentétben a modern férfinak egyetlen egy információ is elég egy adott termék megvásárlásához. A férfiak szeretik a humoros tartalmakkal rendelkező reklámokat, mivel számukra ezek sokkal figyelemfelkeltőbbek. Ahhoz, hogy egy reklám felkeltse a férfiak figyelmét  lényegre törőnek és minden sallang nélkülinek kell lennie. Grafikák, statisztikák illetve a tények kedvelői. 

Még több különbség

A nők a biztos vásárlás érdekében sok információt gyűjtenek. Legtöbbször praktikusan döntenek és az összetettség kedvelői. Általában szettekben vásárolnak. Őket a „Mi’ központúság vezérli. Ezzel szemben a férfiak csak azt veszik meg, amire éppen szükségük van. Számukra elég a kevés információ vásárlás esetében. Hajlamosak külön-külön megvásárolni a termékeket. Őket az „Én” központúság vezérli.

A legkedveltebb szín

A kék a legnépszerűbb árnyalat. A nők 35%-a kedveli, míg a férfiak 57%-a. Minden szín jelentőséggel bír. A kék a nyugalom és a tekintély szimbóluma. Érdekesség, hogy a 2020-as év színe is a kék lett.

Impulzusvásárlás

Amíg a nőket az élményorientált vásárlás jellemzi, addig a férfiakat a feladatorientált vásárlás. A nők általában élvezetként, kellemes időtöltésként élik meg ezeket az órákat, míg a férfiak csak és kizárólag szükséglet esetén mennek el vásárolni.

Érdekesség

  • A férfiak 79%-a azt mondja, hogy a reklámok nem nekik szólnak, mivel másképpen ábrázolják viselkedésüket a reklámokban, mint ahogyan a valóságban kinéznek.
  • A média felületeken lévő aktív anyukák 55%-a azt vallja, hogy a vásárlási döntéseket az általuk kedvelt blogok véleménye alapján hozzák meg.
  • A férfiak 54%-a közösségi média felületet használ, amikor valamilyen terméket keres.

Jó tanács

Ha terméket vagy szolgáltatást szeretnénk értékesíteni az egyik legfontosabb pont az, hogy megismerjük a célcsoportunkra jellemző minden egyes apró részletet, az érdeklődési körüktől egészen addig a dologig, amit a legjobban utálnak. Pórbáljunk meg nemre, korra és területre szűkíteni, hogy minél jobban teljesítsenek hirdetéseink.

#hetimeeting

Források: Chiro marketing / Kép források: pinterest.com

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.