Rád is jellemző?23 min read
Érdekes, de sok cég nem veszi figyelembe a vásárlási szokások különbségeit a nemek között, így vagy csak az egyik felet vagy egyik felet sem sikerül elérnie, megfognia.
Mivel a nők gondolkodásmódja eltér a férfiakétól, ezért logikusan, a két nem vásárlási szokásai sem hasonlítanak. Míg a nők általában elvesznek a részletekben a legmegfelelőbb termékek kiválasztása terén, addig a férfiak sokkal egyszerűbben vásárolják meg termékeiket.
Eltérő gondolatok okai
A női agyban nagyobb a prefrontális kéreg, az aggodalomért felelős agyi terület, a kérgestest és az agy hippocampusa is. A prefrontális kéreg az érzelmekre fejt ki hatást, a kérgestest elnevezésű terület pedig lehetővé teszi a multitasking és a gyorsabb globális gondolkozás képességét. A hippocampus az érzelmek összetett jelenségként való megjelenéséért felelős.
A férfi agynak ezzel szemben nagyobb a parteriális lebenye, ami miatt jobban szeretik a képeket a szöveges tartalmakkal ellentétben. Jobb a térérzékelésük és hatékonyabb a problémamegoldó képességük.
A jó hirdetés női szemmel
A nők szerint minden apró részlet számít. Például a színek, a betűk, az érzelmet kiváltó képek, szövegek. A cégek számára a nők megnyerése azért fontos, mert a legtöbb esetben a családban ők kezelik a kasszát (erre bizonyíték, hogy az összes vásárlás 85%-át a nők végzik minden téren).
A jó hirdetés férfi szemmel
A nőkkel ellentétben a modern férfinak egyetlen egy információ is elég egy adott termék megvásárlásához. A férfiak szeretik a humoros tartalmakkal rendelkező reklámokat, mivel számukra ezek sokkal figyelemfelkeltőbbek. Ahhoz, hogy egy reklám felkeltse a férfiak figyelmét lényegre törőnek és minden sallang nélkülinek kell lennie. Grafikák, statisztikák illetve a tények kedvelői.
Még több különbség
A nők a biztos vásárlás érdekében sok információt gyűjtenek. Legtöbbször praktikusan döntenek és az összetettség kedvelői. Általában szettekben vásárolnak. Őket a „Mi’ központúság vezérli. Ezzel szemben a férfiak csak azt veszik meg, amire éppen szükségük van. Számukra elég a kevés információ vásárlás esetében. Hajlamosak külön-külön megvásárolni a termékeket. Őket az „Én” központúság vezérli.
A legkedveltebb szín
A kék a legnépszerűbb árnyalat. A nők 35%-a kedveli, míg a férfiak 57%-a. Minden szín jelentőséggel bír. A kék a nyugalom és a tekintély szimbóluma. Érdekesség, hogy a 2020-as év színe is a kék lett.
Impulzusvásárlás
Amíg a nőket az élményorientált vásárlás jellemzi, addig a férfiakat a feladatorientált vásárlás. A nők általában élvezetként, kellemes időtöltésként élik meg ezeket az órákat, míg a férfiak csak és kizárólag szükséglet esetén mennek el vásárolni.
Érdekesség
- A férfiak 79%-a azt mondja, hogy a reklámok nem nekik szólnak, mivel másképpen ábrázolják viselkedésüket a reklámokban, mint ahogyan a valóságban kinéznek.
- A média felületeken lévő aktív anyukák 55%-a azt vallja, hogy a vásárlási döntéseket az általuk kedvelt blogok véleménye alapján hozzák meg.
- A férfiak 54%-a közösségi média felületet használ, amikor valamilyen terméket keres.
Jó tanács
Ha terméket vagy szolgáltatást szeretnénk értékesíteni az egyik legfontosabb pont az, hogy megismerjük a célcsoportunkra jellemző minden egyes apró részletet, az érdeklődési körüktől egészen addig a dologig, amit a legjobban utálnak. Pórbáljunk meg nemre, korra és területre szűkíteni, hogy minél jobban teljesítsenek hirdetéseink.
Források: Chiro marketing / Kép források: pinterest.com
Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?
Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!