Tippek a reklámpszichológia alkalmazásához24 min read

Reklámpszichológia

Néha már unod, sőt idegesítőnek találod reklámjaidat? Akkor ideje változtatnod a berögzült sémákon! Dobd fel őket egy is egyediséggel!

#hetimeeting

Mi is az a reklámpszichológia?

A pszichológia feltárja a lelki történések kiváltó okait, az emberi természetet, az emberi viselkedést és a pszichét. A reklámpszichológia célja, hogy tudatosan érzelmeket és ingereket váltson ki a befogadókból. Tehát ahhoz, hogy hatásos, érdekes és figyelemfelkeltő legyen a reklámod nem árt ismerni célközönséged és tudni mivel, milyen ingereket válhatsz ki belőlük.

Hogyan tudod reklámaidba beleépíteni ezt a pszichológiát?

Nyilvánvaló, hogy nagyon nehéz pár másodpercbe egy tökéletes reklámot belesűríteni, ám Virányi Péter szociológus szerint ez nem lehetetlen. Ismert mondása „A modern piac legkelendőbb áruja a boldogság ígérete.” alapján az értékesítés kulcsa az emberek érzelmeire való hatás. Fontos tudni, hogy az emberek két alapvető módon dolgozzák fel a reklámokat, „meleg” érzelmi úton, mint például öröm és félelem, illetve „hideg” értelmi úton, racionális döntéseket hozva, amely tényeken alapul. A legjobb reklám, akkor valósulhat meg, ha ezt a két modellt kombináljuk és reklámunk nem csak száraz adatokat közöl, hanem érzelmi úton is megszólítja a célközönséget. Egy reklám megtervezésekor az első lépés kitalálni, hogy az adott termékkel vagy szolgáltatással milyen funkciót szeretnénk ellátni és ezt egy konkrét szituáción keresztül be mutatni a célcsoport felé. A vevő mivel látja, hogy a reklámban bemutatott termék tökéletesen ellátja feladatát, ezért igénye támad a termék megvásárlására. A rövid reklámokban érdemes kiemelni a termék legfőbb tulajdonságait és előnyeit.

Ez a reklám tökéletes példa a vevők „hideg” és száraz adatokkal történő megnyerésére. Megfigyelhetjük, hogyan nyernek meg minket csupán a telefon tiszta előnyeinek bemutatásával.

A „meleg” reklám modell a célközönség érzelmeire próbál hatni. Például, öröm, nosztalgia, félelem, irigység, szomorúság. A 2016-os Nielson beszámoló szerint azon termékek esetében, amelyeknél ilyen emocionális eszközöket alkalmaztak, bizonyítottan megnövelték az eladásokat.

Az érzelmek szerepe

Fontos, hogy a reklámokban adott szituációkon keresztül megjelenjenek a bemutatni kívánt érzelmek, mint például szerelem, humor vagy félelem. A vevő ezekhez az érzelmekhez fogja kötni a termékeket és ez alapján vásárolja meg azokat. Amennyiben egy reklámban humor vagy egy vicces szlogen található, az emberek nagy eséllyel fognak emlékezni arra. A félelmet és szomorúságot keltő reklámok célja az, hogy a vásárlóban bűntudatot keltsen, majd ezt a bűntudatot a termék megvásárlásával oldja fel. A példának hozott reklám azt a félelmet keltheti a női vásárlókban, hogy ők nem elég szépek. A félelem feloldásának érdekében döntenek majd úgy, hogy megvásárolják az Avon új termékét.

Reklámod próbáljon megfelelni a felsorolt kritériumoknak!

  • Legyen figyelemfelkeltő! Hasson a korábban említett érzelmekre, próbáljon meg elütni a versenytársaitól.
  • Legyen elsőre is érthető! Lehet valaki a reklámban fog először hallani a termékről, ezért fontos, hogy értse mire való.
  • Tartsd fent a figyelmet! Fontos a gyakori reklámozás, de tartsuk szem előtt, hogy ne váljon unalmassá. Érdemes több verziót is elkészíteni ugyanannak a terméknek a bemutatására.
  • Vonzza a tekintetet! Az emberek gyakran lehalkítják a TV-t, másra figyelnek viszont számos kutatás bizonyítja, hogy egyes színek vonzzák az emberi tekintetet, érdemes ezeket figyelembe venni. Erről bővebben előző cikkünkben írtunk.
  • Elérhetőség! Fontos tisztázni, hogy a termék hol érhető el és hol kapható.
  • Dolgozz tapasztalatból! Gondolkodj el azon, hogy mikor láttál utoljára izgalmas reklámot és mitől is volt rád hatással.
  • Törekedj az egyediségre! A siker bebiztosítására mutasd be, hogy miért a te termékedet érdemes választani. mitől tűnik ki a piacról.

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.