Itt az ideje, hogy mi is kivesézzük ezt a témát! Mivel online világban dolgozunk, nagy jelentőséget tulajdonítunk a megfelelő színválasztásnak. Hogy miért? Azért, mert ez az első dolog, ami felkelti és megragadja az érdeklődök figyelmét egy weboldalon.

2021 Pantone színei a világos napsárga és a nyugtató szürke. Érdekesség, hogy 2000 óta ez a második olyan év, amikor nem egy, hanem két színt választanak meg az év színének. Csak említésképpen, a másik év 2016 volt, ahol a rózsakvarc és az égkék színe volt megválasztva.


2019-es cikkünkben olvashattad már, hogy a 2018-as ultraibolya szín nem igazán nyerte el a tetszésünket és igaziból a 2019-es sem volt az igazi, de ezzel a 2021-es színválasztással nagyon eltalálták a tutit. Az idei két szín elsősorban a fiatalok körében már tavaly is elég felkapott volt, főleg a szürke. Lehetséges, hogy a színválasztásban ez is közrejátszott, de erre hamarosan visszatérünk.

Mit is kell tudni ezekről a színekről?

A Pantone minden évben kijelöli a következő év színét. Az idei két szín fantázianévvel és kóddal, a világos napsárga (Illuminating – 13-0647) és a nyugtató szürke (Ultimate Gray – 17-5104).

Hogy miért pont ezekre esett a választás?

Színes házasság, amely tartós és a reménység üzenetét közvetíti.

Ez a két szín mélyebb érzéseket foglal magába, valami napos és barátságos ígérettel. Erőt és reményt adnak egyszerre, ez pedig különösen felemelő lehet ezekben a rendhagyó hónapokban. A Pantone így indokolta 2021-es színválasztásuk hátterét:

Két független szín, amik megmutatják, hogyan tudja két ennyire különböző árnyalat együtt mégis erősíteni és segíteni egymást. Éreznünk kell, hogy minden jobbra fordul – mindez alapvető fontosságú az emberi lélek számára.

Ezekről a színekről mi jut még az ember eszébe?

Sárga: boldogság, öröm, értelem, energia
Szürke: nyitottság, könnyedség, elegancia

Együtt az ellenállóképesség és a kitartás szimbólumai. Együtt képesek vagyunk elérni a céljainkat és túlélni a koronavírus járvány okozta megpróbáltatásokat.

Divat szempontjából ez a két szín eléggé megosztó, mivel nem mindenkinek áll jól. A sárga szín kifejezetten sápadtnak mutatja a világosabb bőrűeket. Ez nem azt jelenti, hogy ezek az emberek nem hordhatnak sárga színű ruhákat, csak érdemes más, például szürke színnel társítaniuk. Természetesen külön-külön is jól néznek ki, de azok is más üzenetet közvetítenek.

A 2019-es év színe szerintünk... Pozitív üzenet vs marketing fogás
A 2019-es év színe szerintünk... Pozitív üzenet vs marketing fogás

Grafikai szempontból kikértem webdesigner munkatársaim véleményét. Véleményük szerint, nagyon nem mindegy, hogy milyen arányban használjuk a két színt. Ha elegánst szeretnénk akkor legyen több szürke és kevesebb sárga. Sárgák lehetnek például a gombok, kiegészítő elemek. Ha viszont inkább vidámabb, bohókásabb hatást szeretnénk akkor ott a sárgának kell jobban dominálnia.
Ez a két szín kiváló webdesign szempontjából, szóval ne félj használni, variáld elképzeléseid szerint!

A 2019-es év színe szerintünk... Pozitív üzenet vs marketing fogás
A 2019-es év színe szerintünk... Pozitív üzenet vs marketing fogás

Miért is lettek ennyire felkapottak az év színei?

Minden egy ötlettel kezdődött, amelyet gondolkozással, összetartással és csapatmunkával meg lehetett valósítani. Mi is minden évben várjuk, hogy mi lesz az év színe, hátha nekünk is ihletet adnak egy-egy design megtervezéséhez.
Tehát, a lényeg az, hogy egy olyan valamit próbálj megalkotni, amely nem csak felkelti, hanem meg is tartja az emberek figyelmét. Beszéljenek rólad és várják, hogy mi lesz a következő alkotásod.

Zárásként, emlékszel még az elmúlt évek színeire?