Minden jó arculat alapja egy beszédes, ötletes logo. Ennek tervezése minden esetben nagyon összetett folyamat, hiszen a céged jövőjéről van szó, melyet egyetlen, marketing szemléletű, apró grafikába fogunk besűríteni. Hogy mit jelent ez pontosan és hogyan történik?

#hetimeeting

Alapvetően 5 szabályt tartunk szem előtt:

1. Egyedi igények:
Természetesen az első lépés, hogy meghallgatjuk a stílusról, a színekről alkotott véleményed. Ha nincs konkrét elképzelésed, akkor sincs probléma, számunkra az is hatalmas segítség, ha megismerjük a céged történetét, elveit és céljait. Megpróbálunk minden érzést, gondolatot, tapasztalatot összegyűjteni, ami fontos lehet a témában.
Egy alapos konkurencia- és célközönség elemzés után pedig nekiállunk a tapasztalatokat összegyúrni vizuális elemekké.

2. Összhang:
úgy tervezzük meg a logód, hogy harmóniában álljon a céged profiljával, de nem kell, hogy túl direkt legyen hiszen nem feltétlenül egyetlen dolgot szeretnénk vele elmondani. Ezt alapvetően a színek és betűtípusok megválasztásával is jól tudjuk erősíteni.

3. Időtállóság:
Egyetlen jól megtervezett logó sem lesz örök életű, ilyet nem is ígérünk, hiszen folyamatosan változnak a trendek és az igények. De egy jól összerakott logo akár 5-10 évig is képes ugyanazt az üzenetet sugallni, mint a kezdetekkor. Ha pedig szükségesnek érzed, akkor pár évente 1-1 apró változás, modernizálás csak azt fogja sugallni a célközönségnek, hogy igenis a szíveden viseled a márka fejlődését minden tekintetben.

4. EGYSZERŰ!!!
Ez talán a legfontosabb pont, ami a leginkább megkülönbözteti a jól és rosszul megalkotott logót egymástól. A legfontosabb szempont, hogy egyszerű, tehát könnyen befogadható legyen a célközönség számára.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem fér el benne egy plusz poén, vagy egy olyan csavar, ami miatt még könnyebben megjegyezhető, azonosítható lesz.

5. Jól használható:
Ez alatt azt értjük, hogy alkalmas legyen bármilyen platformon való megjelenésre és ne essen szét egy óriásplakáton sem, de ne legyen felismerhetetlen 1-2 cm-es méretben a kijelződon sem.
Éppen ezért a tervezés egyik nagyon fontos aspektusa, hogy a félig elkészült logo terveket rátesszük egy névjegy látványra és egy weboldal fejlécébe. Ezután csak azokkal a tervekkel dolgozunk tovább, melyek mindkét próbát sikeresen kiállták, mert hiába szép egy logo, ha nem fogod tudni mindenhol használni, ahol szükséged van rá.

Az első rosta után általában még 2 körös változtatásra van szükség, mire sikerül kiválasztani és finomhangolni a megfelelő tervet. Ezután már nincs más dolgunk, mint minden szükséges variációt elkészíteni a kiválasztott tervből.

Új arculatra van szüksége cégednek, vagy a régit újítanád fel? Segítünk!

A sikered titka Mi vagyunk!
Nézd meg hogyan dolgozunk!

 

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.