A Sheba, a Mars macskaeledel-márkája olyan kampányt alkotott, ami cuki és sok tanulsággal rendelkezik: híres macskák versenyeznek egymással és az idővel, miközben szaftot nyalogatnak. A ráadás, hogy ezzel versenybe hívnak minden macska tulajdonost.

#hetimeeting

Lehet magasabb szintre emelni az unásig ismert „hét legcukibb kutyája” típusú Facebook csoportokban egykor dúló like versenyeket? IGEN, és hoztunk is egy példát!

Ha a Grumpy Cat morcos pofázmányú macskája, esetleg már egy Katy Perry klipben is szereplő, apró pomerániai Jiffpom kutya beugrik, akkor nem igazán kell magyarázni: a kis házi kedvenceket akár milliónyian is követhetik, pusztán a külsejük miatt. És miért ne lehetne őket bevonni egy állateledel kampányába? Hiszen a cukikák (és a gazdik) is megkapják a 15 MÁSODperc hírnevet és a mostanság ismert „kapcsolj influencereket és az ő közönségüket a kampányodba” trendi marketingtrükk is tud érvényesülni.

Egy szaftverseny mindenek felett

Átlagosan minden negyedik állattulajdonos hoz létre közösségi média fiókot kis kedvence számára (na ez hazánkra talán nem ennyire igaz szám, de érdemes elgondolkodni rajta). Az ilyen profilok mágnesként vonzzák az állatkedvelőket és 2024-ben talán már nem szokatlan kifejezés a „petfluencer”, vagyis az állati influencer fogalom Magyarországon sem.

Az AMV BBDO legújabb kampányában a Sheba kiaknázza a petfluencerek erejét azáltal, hogy az internet leghíresebb macskáit bevonja Gravy Indulgence Entrées reklámozására. Ellentétben az átlagos influencer marketingkampánnyal, a The Gravy Race-ben a macskák nem csak pózolnak, hanem egy elég nagy versenyben vesznek részt: a Gravy állateledel szaftjának nyalogatásával (pontosabban azzal, melyik cica mennyire gyorsan nyalja a csíkban kiöntött szaftot) derül ki, ki lesz a győztes. És egyben a legnagyobb Gravy macskaeledel fan.

A kampányvideóban versenyző macskáknak több mint 55 milliós együttes elérése van. A szereplők: @waffles_the_cat, @my_boy_belarus, @cobythecat, @paquito_thecat_official, @venustwofacecat, @totally_tater, @umi.the.cat, and @thatlittlepuff. A leggyorsabb szaftnyaló továbbmegy a következő körbe, míg végül csak egy macska marad, és ő lesz a Gravy Race Champion.

Ha már lúd, pardon macska, legyen kövér: a kampányhoz igazi sportkommentátor is dukál, így Ian Eagle, egy nagyon ismert arc is csatlakozott a kampányhoz, aki a „pálya széléről” kommentál minden centiméternyi előrehaladást, míg a finálét a New York-i Times Square-ről közvetítik élőben.

A kampány egy 30 másodperces, digitális és közösségi témájú, a versenyzőket bemutató teaser filmmel indul, majd a verseny elődöntői, az elődöntők és a döntők következnek. A kampány részeként a macskaszülők az Egyesült Államokban is részt vehetnek a Gravy Race nyereményjátékán a TikTokon, az Instagramon vagy a sheba.com/gravy-race oldalon, ahol a nyertes 3000 dollár értékű ajándékkártyát, egy évre szóló macskaeledelt és finomságokat, és Sheba márkájú szajrét.

A Daily Flash videójában így néznek ki a szafcsíkokat zabáló pró macskaversenyzők:

Tanulságok:

  • a régi ötletek új köntösben is tudnak működni: a régi állatszépségverseny helyett egy kicsit újragondolt kampány szinte a levegőben lógott, ismerve az ötletet, érthetetlen, miért nem valaki másnak jutott eszébe, mondjuk 5 évvel ezelőtt. Gratula a kampány kiötlőinek!
  • kampányolj közösségek bevonásával. Az influencerek közösségei örömmel fogadják kedvencük szereplését, így garantált a 8 főszereplő macska 55 milliós követőinek bevonása a kampányba.
  • gondolkodj nagyban: egy ekkora kampány óriási nézettséget generál, ami új szintre viszi a Sheba márkát, hosszú évekre megalapozva a jövőjét.

A te céged, vagy márkát is szeretne szintet lépni? Akkor ne állj meg a Google/Facebook/TikTok hirdetések szintjén, nézd a dolgokat magasabb szinten és kezdd el a cégedet TELJESEN ÚJ SZINTRE emelni, integrált márka kommunikációval! Ebben tudunk segíteni.

Amega Média

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.