Divatmárkák közösségi kommunikációja26 min read

Online marketing

Az a kapcsolat, amelyet ügyfeleinkkel építünk, sokkal fontosabb, mint a termékek és szolgáltatások, amelyeket eladunk nekik.

#hetimeeting

Közösségi média szerepe a divat világában

A közösségi média az emberi élet alap rutinjává vált, ezért a márkák számára az egyik legjobb fejlesztési, illetve terjeszkedési terület. Az ilyen platformokon fejleszteni tudják a jobb márka tudatot,  tökéletesíthetik az ügyfélszolgálatukat, megnövelhetik márkahűségüket és értékesítési adatok javulását is előidézhetik. Ha szeretnél a felsorolt pontokban sikeres eredményeket elérni, akkor először az alap kérdésekre kell választ találnod: Ki a célközönség? Mik az érdekek? Mik a kihívások? Milyen platformokon szeretnél megjelenni? Hogyan tudsz segíteni ügyfeleiden? Hogyan teheted magadat szimpatikusabbá?

Célközönségnek divatmárkák területén a 18 és a 35 év közötti korosztály számít. Márka népszerűsítése érdekében figyelembe kell venni a legnépszerűbb platformokat, mint például a Facebookot, YouTubet, Instagramot és a Snapchatat. A ComScore adatai alapján még mindig a Facebook a legvonzóbb platform 18 és a 35 év közötti korosztály számára.

Miért fontos jelen lenni egy közösségi platformon?

Azon kívül, hogy tájékoztató jelleggel rendelkeznek ezek az oldalak, a barátságos viszony kialakításában is elősegítik az adott márkát. Az Estee Lauder rendszeresen és megfelelő stílusban válaszol az érdeklődök kérdéseire és testreszabott megoldást kínál ügyfeleiknek. Ha kialakult a barátságos viszony, megkérhetjük felhasználóinkat, hogy készítsenek tartalmakat, amelyeket megosztanak, így népszerűsítve termékeinket.

Manapság már elég nehéz felkelteni és megtartani az emberek figyelmét, ezért márkánk népszerűsítése érdekében figyelemfelkeltő módszereket kell alkalmaznunk! Mivel a divat inkább luxus, mint szükség cikk, ezért feladatunk az, hogy elérjük termékeink szükség cikknek számítsanak. Ezt imponáló képekkel, termékekkel, videókkal tudjuk megtenni. A Burberry márka ezt nagyon jól csinálja, hiszen olyan videókat és fényképeket készít, amelyekben rámutatnak termékeik fontosságára.

A divatipar számára, a legfontosabb tényezők közé tartozik a kiváló termékképek megjelenítése. A Victora’s Secret általában a fénykép fókuszpontjában tartja termékeit, így megalkotva a tökéletes reklám képet.

A márkákat influencerek segítsége által is érdemes népszerűsíteni, mivel nagy követőtáborral rendelkeznek, így gyorsan sok emberhez el lehet juttatni a termékeinket. Ezt a módszert nagyon sok márka mellett például a H&M is előszeretettel alkalmazza.

Tippek és infók a jövőre nézve:

Story mód

Ezek Facebookon, Instagrammon, Snapchatan vagy akár WhatsAppon is megtalálható sztorik, amelyek csak rövid ideig elérhetőek. A Hootsuite legfrissebb jelentése szerint a marketing szakemberek 64%-a már beépítette az Instagram történeteket stratégiájába.

Videó tartalom

 A legvonzóbb tartalmi forma, figyelemfelkeltő és lényegre törő. Egy Cisco-tanulmány szerint 2022-ig az online tartalom 82%-a videós tartalom lesz.

Testreszabás

A közösségi média platformok lehetővé teszik a marketing szakemberek számára a megfelelő hirdetések megjelenítését, megfelelő embereknek, megfelelő időben. Azaz, szinte személyre szabott hirdetéseket futtathatsz a közönségednek.

Virtuális valóság

A Facebook hatalmas lépést tett virtuális világ felé a Horizon megalkotásával. A Horizon egy olyan virtuális világ, ahol az emberek kapcsolatba léphetnek egymással és különböző játékokkal játszhatnak.

Kibővített valóság

Ezzel a módszerrel a márkák jobb vásárlási élményt tudnak biztosítani ügyfeleik számára. A kiterjesztett valóság digitális elemek hozzáadását teszi lehetővé a valós kinézetünkhöz. Ilyen például az Instagram-ban található nyuszi fül, kalap, napszemüveg, stb.

Felhasználók által generált tartalom

A felhasználók által generált tartalmak segítenek abban, hogy márkád a megbízhatóságot tükrözze. Ennek köszönhetően egy olyan imaget alakíthatsz ki cégedről, amely láthatóan ad a vásárlói véleményére és kíváncsi a visszajelzésekre, amiket tőlük kap.

#hetimeeting

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.