Emoji, a konverzió növelő fejecskék12 min read

Egyéb, Online marketing, Vállalkozásfejlesztés

Lehet utálni vagy imádni, egy biztos az emojik népszerűsége töretlen. Használatukkal extra érzelmeket tudunk posztjainkhoz adni, amire másképp nincs lehetőségünk az online platformokon. Ezek a jópofa fejecskék -megfelelő használattal- képesek konverziót növelni és színesebbé tenni az unalmassá vált frázisokat.

#hetimeeting

Manapság már nem különösebben kell bemutatni az emojik variánsait. Ezek a kis fickók részesei mindennapjainknak- üzenetekben, emailekben, cikkekben is napi szinten jönnek velünk szembe. Az első darabok -pontosan 180- 1999-ben látott napvilágot egy Japán kóder ötleteként. Csak hasonlításként megemlítenénk, hogy 2018-ban 2823 emoji szerepelt a Unicode karakter táblán, majd 2019-es évben több, mint 200 új emojival nőtt a lista.

Emojik használata

Ahogy már említettük ezekkel a kis rajzocskák feldobják a száraz információkat, tagolják a hosszabb mondandót, tömör témákhoz érzelmeket adnak, és ami talán a legfontosabb: alkalmasak a konverziós ráta növelésére is. Használatuk szinte elengedhetetlen a marketing világában.

Social Media

2016-ban új reakció gombokkal gazdagodott a Facebook platformja. Így már nem csak az egyszerű és unalmas like jelet tudjuk nyomni, de 5 külön fajta érzelem kifejezésére is képesek vagyunk egyetlen egy gombnyomással.

Facebook és Instagram posztjainkat nagyon egyszerűen feldobhatjuk az éppen passzoló emojival. Ám ha kicsit tudatosabban szeretnénk őket használni, akkor már bonyolódik a helyzet. Ha a közönség annyira nem lenne vevő erre a kis ’bohóckodásra’, próbáljuk meg bátorítani őket.

  • Kérjük meg őket, hogy kommenteljenek emojikat például 😥 – ha nem tetszik nekik a termék és 😍 – ha bejön nekik.
  • Bátorítsd a közönséged, hogy írjanak le valamit emojikkal, például a kedvenc filmjüket (👦⚡🏰), terméküket az oldalról (👠) vagy hangulatukat (🥳).

Email Marketing

Ami biztos, hogy ha az online platformokon nem jellemző egy cégre az emojik használata, akkor emailben sem ajánlatos használni őket, hiszen elég zavaró lehet a közönség szemében.

Ha egy cég előszeretettel használ emojikat Facebook és Instagram posztokban, akkor is jobb óvatosnak lenni, hiszen az hírlevelek nem személyre szabottan, hanem egy széles közönségnek vannak szánva. Az első, formálisabb köszöntő e-mailjeinkben próbáljuk meg mellőzni őket. Később mértékletesen, legfőképp a tárgy mezőben viszont már használhatjuk. Persze itt is csak akkor, ha biztosan passzol a szöveghez és nem okoz félreértéseket.

Pár érdekes infó

😂 Nevetve síró arcocska a legtöbbet használt Twitteren.

🎆 Az új év napján használjuk a legtöbb emojit Facebookon és Messengeren.

🥰 2019-ben a legtöbbet használt emoji a szívecskével tarkított mosolygós arc volt.

💬 Több mint 900 millió emojit küldünk naponta egyéb szöveg nélkül.

🎉 Szinte már mindennek van világnapja, pont a az emojiknak ne lenne? Július 17-én ünnepeld az emojik világnapját pár frappáns emojival!

Fontos!

Mindig legyen releváns a választott emoji, ha nem illik a kontextusba, akkor engedd el vagy próbálj a szöveghez, termékhez passzoló arcocskára találni, esetleg alkosd meg több emojiból a témához megfelelő kompozíciót. De vigyázz, ne legyen félreérthető vagy kétértelmű (ha csak nem ez a cél), hiszen egy kis mókából, könnyen át alakulhat konfliktus forrásává egy mosolygós fejecske is. Kérdezd meg munkatársaid, hogy ők hogyan értelmezik, mire következtetnek, jópofa vagy inkább furcsán hat az a falevél a nyári posztod végén?

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.