A Facebook újabb trónbitorlója lehet: Hobbi21 min read

Online marketing

A Facebook februárban elindította a Hobbi néven futó alkalmazását. A Pinterest-hez hasonlóan működő applikáció, érdeklődési körhöz kapcsolódó képek gyűjtésére alkalmas. De vajon versenyre tud-e kelni a Pinterest-tel?

#hetimeeting

Facebook új applikációk mögött álló csapata

A Facebook NPE (New Product Experimentation) fejlesztő és kísérleti projektekkel foglalkozó csapata, azért jött létre, hogy egy újabb szintre emelje az online közösségek építését. Eddig, 2019-es megalakulásuk óta, összesen 4 alkalmazást hoztak ki (Whale, AUX, Bump, Hobbi). Az NPE elődjének tekinthető csapat, a CLD (Creative Labs Development) volt, de ők többnyire a már piacra dobott, népszerű alkalmazásokat másolták le, ezzel szorítva ki őket a versenypiacról.

Hobbi tulajdonságai

A Hobbi sok mindenben hasonlít a Pinterest-re, de mégis más a célja. Ez az új alkalmazás olyan képek gyűjtésére alkalmas, amik az ember érdeklődési köréhez kapcsolódnak. Az alkalmazásban bármi fajta DIY projekt folyamatbéli fejlődését (ezzel együtt persze a saját magunk fejlődését is) nyomon tudjuk követni. A Hobbi célja lényegében az, hogy ezekkel a saját magunk által készített fejlődési lépcsőkkel, amik posztok és videók formájában jelennek meg, motiváljunk másokat a hasonló tárgyak, ételek stb elkészítésére.

Pinterest véleménye

A Pinterest szóvivője szerint, a Hobbi első használatra inkább egy képelmentő applikációra hajaz, mivel hiányzik belőle a keresési funkció, az új dolgok felfedezésének lehetősége és azok az ajánlások, amik Pinterest-ben automatikusan megjelennek a felhasználóknak. Az App Store-ban szereplő leírása szerint, a Hobbi segít emlékezni és dokumentálni azokat a DIY tárgyakat, amiket eddig megalkottunk. Ezzel ellentétben a Pinterest inkább az új dolgok felfedezésére és inspiráció nyújtására alkalmas, tehát sokkal inkább a jövőre van kihatással.

 

Vajon megdönti a Hobbi a Pinterest sikerét?

2016-ban a Facebook Snapchat-re hajazó Instagram sztorikkal újított be. 2017-ben már több felhasználó használta az Instagram sztorikat, mint a Snapchat alkalmazást, majd amikor a Facebook tulajdonban lévő applikáció bejelentette, hogy mérföldkőhöz ért a felhasználok terén, a Snapchat részvényei óriási zuhanásba kezdtek. Azóta persze a Snapchat helyzete stabilizálódni látszik, de sokba fájt nekik az Instagram sztorik elindítása.

Valószínűleg ezt az óriási sikert nem tudja megismételni a Facebook a Hobbival, hiszen a Pinterest az évek során több lett, mint egy szimpla inspirációs oldal. A legújabb statisztikák szerint évről évre növekszik a Pinterest-en vásárlók száma, valamint azok száma, akiket pin-ek ösztönöznek az adott márkától való vásárlásra. Míg az Instagram felhasználók 10%-a használja arra az applikációt, hogy megkeresse és megvegye egy bizonyos márka termékeit, addig a Pinterest-en ez a szám 45%. Azt se felejtsük el, hogy a Facebook háza táját jó pár kétes adatvédelmi és biztonsági ügy is körül lengte, valamit sokkal több adatot tárol rólunk, mint a Pinterest. Mindenesetre mi, az Amegánál kíváncsian várjuk milyen ’új’ applikációkkal és újításokkal rukkol még elő a Facebook fejlesztő csapata.

 

Ha felpörgetnéd termékeid social media felületeit keress minket bátran!

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.