Újragondolta a Google a hirdetési termékeinek eddigi elnevezéseit. Június 27-én, 18 év után visszavonultatja az AdWords és DoubleClick márkáit, és egyszerűsítik a hirdetésekhez kapcsolódó elnevezéseket. A Google Adwords a jövőben Google Ads névre hallgat.

A 2000-es évek elejétől rengeteget formálódott a hirdetési piac, és a keresés helyett a felhasználók sokkal inkább például mobilos videókon keresztül ismerkednek a termékekkel. Úgyhogy mostantól a Google Ads márkára vált az AdWords, de emellett változik néhány termék és újak is jönnek létre a cég közleménye szerint. A Google Ads fogja lefedni a keresőóriás teljes hirdetéskínálatát minden saját és partneroldalon, illetve alkalmazáson keresztül. Ennek része többek közt a keresőhirdetés, a YouTube videós reklámjai, a Google Maps vagy a Google Play – a HWSW.hu közleménye szerint.

 

Google Ads új logo

Ami igazán érdekes a magyar vállalkozások számára, az az, hogy hamarosan egy új, “Smart campaign” típusú kampányt vezet be a Google, amelynek az célja, hogy segítse a KKV-kat abban, hogy könnyebben és hatékonyabban tudjanak elindulni és hirdetni a mára elég komplexé vált AdWords felületen. Az új szolgáltatás mesterséges intelligencia/gépi tanulás segítségével önállóan dönti el azt, hogy milyen közönségnek helyezi el a reklámokat: akik hasonló termékekre keresnek, vagy meglátogatnák az adott cég üzletét, vagy valószínűsíthetően vásárolnának valamit. Egylőre elég ködös ez a megfogalmazás, de ez az automatizált hirdetési beállítás lényegesen leegyszerűsítené azoknak az életét, akik eddig sem voltak „Adwords ninják”.

A Google az Ads mellett két másik brandet is létrehozott, a Google Ad Managert és a GOogle Marketing Platformot.

Nem kell aggódnia azoknak sem, akik megszokták az Adwords eddigi felületeit, lesz idő megszokni az új elnevezéseket, és a megváltozó platformokat az új funkciókkal, de ebben az évben várható az új platformok bevezetése. A július 10-i Google Marketing Live konferencián várhatóan még többet elárul majd a cég az új termékekről és az időzítésről.