Fel ugorjon vagy ne ugorjon?27 min read

Egyéb, Reklámpszichológia, Vállalkozásfejlesztés, Webes technológiák

Sokan nem szeretik a popup hirdetéseket, mégis már évek óta az egyik legkiemelkedőbb marketing stratégiai eszközök közé tartoznak. Persze csak akkor, ha megfelelően vannak használva és beállítva.

#hetimeeting

Mikor személyesen jársz egy boltban, jól jönnek az iránymutató táblák, amik megmutqatják hogy mit, hol találsz. Sőt, ha nem informálódtál előzőleg az akciókról, akkor ott helyben felhívják a figyelmed a piros kis cetlik arra, hogy melyik áruval jársz a legjobban. Az ilyen és ehhez hasonló információkat próbálják a digitális világban a felugró ablakok átadni. A popupok szinte minden fajta kampányra alkalmasak.

 

Nézzünk pár példát:

1, Hírlevél feliratkozókat gyűjtő

Akkor használd, ha több új feliratkozót szeretnél hírleveleidre. Minden egyes cégnek hasznos lehet az ilyen típusú popup, hiszen könnyen és egyszerűen lehet majd az általa feliratkozott embereket elérni és nekik ajánlatokat küldeni.

2, Visszajelzéseket gyűjtő

Ha érdekel a weboldalra látogatók véleménye az oldaladról vagy termékeidről, akkor ez a neked való pop up. Nemcsak te fogsz örülni a kapott infóknak, de vevőidet is jó érzéssel tölti majd el, hogy kikéred az észrevételeiket.

 3, Közösségi terjedést segítő

Szeretnéd több emberhez eljuttatni Facebook, Instagram oldalad? Vagy inkább YouTube csatornádat promótálnád? Akkor már a LinkedIn profilod se maradjon ki! Az ilyen fajta popup segítségével egy kattintással át tudod vinni közösségi média oldalaidra az érdeklődőket, így már nem csak a weboldaladat fogják ismerni, de a többi ’oldaladat’ is látják.

4, Kosárérték növelését segítő

Ennek a popupnak a tipikus szava a ’Várj!’. A vásárló kosárba rakta a neki legjobban tetsző darabot és már majdnem fizetés stádiumba lépett, de akkor jön a popup, ami általában egy extra ajánlatot ad a vevőnek, például egyet fizet kettőt kap akció. Lényeg itt is a figyelem felhívás, jelen esetben arra, hogy miért járna jobban, ha még valamit belerakna a kosarába.

5, Promóciókat népszerűsítő

Talán erre a célra ajánlanánk legjobban a popupok használatát, hiszen könnyen és gyorsan el tudod juttatni az akciós termékről szóló információt a vevőidnek. Akció? Különleges promóció? Kihagyhatatlan ajánlat? Ezek mind mehetnek egy jól megtervezett felugró ablakba, hogy vevőidet kellőképpen informálni tudd az általad nyújtott akcióról.

6, Kosárelhagyást csökkentő

Ez a fajta popup, akkor lehet hasznos, amikor a vevő már kosárba rakta a terméket, de valamiért mégis kilépne az oldalról (pl. megnézné a konkurenciánál az adott árunak az árát). Ilyenkor egy akcióval könnyen segíthetsz neki a döntésben: például, ha 15 percen belül vásárol, akkor megajándékozzuk 5%-kal. Tehát fölösleges tovább nézelődni, úgyis nálad várja a legjobb ajánlat!

Unod már az átlagos popupokat?

Teljesen át lehet alakítani a formájukat, a bennük szereplő képeket, a gombokat és céljukat is arra szabjuk amire akarjuk (pl. konverzió, közösségi terjedés, promóció). Meghatározhatjuk, hogy milyen viselkedés hatására és kinek jelenjen meg az üzeneted pl.: kilépési szándék, oldalon eltöltött idő, görgetés stb. Helyüket és méretüket is változatosan lehet beállítani:

  • Közepes méretű popup, ami általában a képernyő közepén ugrik fel. Ez a leggyakoribb változat és szerintünk a legoptimálisabban kihasználható is.
  • Teljesképernyős popup, ami befedi az egész képernyőt. Ezzel a fajtával csak óvatosan bánjunk, hiszen könnyen idegesítő lehet, ha percenként teríti be az egész oldalt egy hirdetés.
  • Kisméretű popup általában egy keskeny rész a weblap alján vagy tetején, amit akár be sem kell zárni, hiszen nem zavarja az oldalon való böngészést.
  • Weblap oldalain vagy sarkokban megjelenő beúszó ablakok, akkor a leghasznosabbak, amikor például egy cikk végéhez ér az olvasó és még valamire (pl. másik cikk) felhívnánk a figyelmét, de igazából egy akció vagy egyéb aktuális ajánlat visszafogottabb reklámozására is tökéletes.

Amire figyelni kell!

Csakis valami jó okkal zavarjuk meg az olvasókat, ne használjunk felesleges információt nyújtó vagy számukra nem releváns akciót hirdető popupot. Válogasd ki, hogy melyik oldalra érdemes az adott popupot berakni és ami talán a legfontosabb, legyenek könnyen bezárhatóak. Nyilván, megértjük azokat is, akik ódzkodnak a popupok használatától, hiszen sokan rosszul alkalmazzák őket, emiatt frusztrációt váltanak ki a weboldalra látogatókból. Ám ha helyes a popupok beállítása, akkor nem, hogy nem lesznek zavarók, de növelik a konverziót és a segítik a vásárlót a weboldalon való eligazodásban. Egy kis teszteléssel könnyen megállapítható mi tetszik és mi idegesíti a célcsoportod, így könnyen meg lehet találni a legoptimálisabb popupokat a számukra.

#hetimeeting

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.