Hasznos információk webshopoknak33 min read

Vállalkozásfejlesztés

Valószínűleg senkinek nem új hír az, hogy a koronavírus terjedése következtében meghozott kijárási korlátozás időszaka alatt nyitottabbak lettek a felhasználók a webshopokra, valamint hogy ebben az időszakban nagyon hatékonyan lehetett kommunikálni a vásárlókkal online.

#hetimeeting

Fontos, hogy nem csak a hétköznapi életünk változott meg szinte egyik napról a másikra, hanem az online viselkedésünk is. Éppen ezért az eddig megszokott rutinok helyett még inkább szükség van a megfigyelésre, alkalmazkodásra és bátor kilépésre, kommunikációs szempontból is.

Új szabályok, nagyobb információéhség

Az emberek váratlanul „beszorultak otthonaikba”, és az internet elé. Az Ipsos egyik friss kutatása szerint az átlagembereknek megváltozott a gondolkodása és a reakciója a reklámokról, sokkal inkább információ forrásként tekintenek rájuk. Ezért minden olyan internetes tevékenység akár a többszörösére növekedett, ami eddig is jellemző volt, de eddig szokatlan termékek és szolgáltatások is hirtelen népszerűvé válhattak, míg mások, amik normál élethelyzetben populárisak voltak, egyáltalán nem.

Az első hetekben a bezártság hatására, az alapvető cikkek iránt megnőtt a kereslet – pl.: kontaktlencse, élelmiszerek, bútorok – majd később ez a tendencia picit csökkenni kezdett. Bármilyen meglepő, sokan többet költenek azzal, hogy az egész család a lakásban tölti élete 90%-át: a gyerekek nem az oviban vagy iskolában ebédelnek, a szülők pedig nem a munkahelyen. De az otthoni munkához sokaknak fel kellett készülnie, mert nem volt erre eddig igény, most pedig hirtelen kellett beszerezni a home office-hoz szükséges tárgyakat, bútorokat.

Felpörgött az irodabútorok, internetes csomagok, laptopok, fülhallgatók forgalmazása. A nem alapvető termékeket és szolgáltatásokat forgalmazók sajnos óriási bukásokat élhettek, élnek át, mivel első hetekben csak a legfontosabbra költött mindenki, mára azért már érezni ennek az ijedtségnek az enyhülését, de ne most akarj utazási irodát nyitni…

Akár növekedett, akár stagnált céged forgalma a kommunikációra most is nagy, sőt nagyobb hangsúlyt kell fektetned, mint a vírus előtt tetted. Ha a vevőid azt látják, hogy hallgatsz, az megrendítheti a vásárlási bizalmat benned.

Az emberek vágynak a társaságra, ezért több időt töltenek a social media felületeken, ezzel is segítve magukat és másokat is feldolgozni ezt az új, ijesztő helyzetet, és szinte várják a releváns hirdetéseket, csoportokat, amibe csatlakozni tudnak. Érdekes, hogy a szokatlan helyzetre a nagyobb cégek, webshopok nem tudtak elég gyorsan reagálni, láthatóan kevesebbet kommunikáltak, mint békeidőben tették. De amit most mutatnak és tesznek a cégek, az meghatározhatja jövőjüket!

forrás: pexels.com

Aktuális közösségi média trendek

Te változtattál az üzleti kommunikáción a korona vírus hatására? Ha a válaszod igen, helyesen cselekedtél! Ahogy korábban is mondtuk, a felhasználóknak megnőtt az igénye a tájékoztatásra és kommunikációra, nyitottabbá és érdeklődőbbek váltak.

Marketinges szemmel nézve ez az időszak nagyon jó alkalom a közösségünk edukálására, szórakoztatására, mivel több idejük lett az embereknek tartalmakat olvasni, belemerülni egy-egy cikkbe, posztba, ráadásul befogadóbbak is az újra. Ebben a megváltozott világban, ha egy cég hallgat, bizalmatlanná válnak vele szemben – bezárt, csőd szélén áll, tetszhalott? –, ezért ez az egyik legfőbb tanács: beszélj, kommunikálj most is a közönségeddel a hírleveledben, Facebook oldaladon, YouTube-on vagy blogbejegyzéseidben!

Nem csak az életkörülményeink, hanem viselkedésünk is megváltozott az online felületeken. Az emberek több időt töltenek online, mint eddig tették és másképp fogadják be ott az információkat. Érdekes az is, hogy a Facebook elkezdte visszaszerezni népszerűségét az Instagramtól, ezáltal a Facebook vált az elsődleges információforrássá. A felhasználók sokkal több időt töltenek online vásárlással és nemcsak a 20-30 évesek, de a 40-60 közöttiek is megjelentek az online térben. Erre mindenképp érdemes kommunikációban is oda figyelni, hiszen más téma és más hangnem kell az idősebb korosztály megszólításához.

A vírus okozta helyzetben talán az egyik legfontosabb az őszinteség. Megnövekedett kiszállítás idő? Nem gond, csak jól kommunikáld! Hidd el, ügyfeleid is megértők lesznek, ha megmutatod nekik, számodra milyen kihívásokat hozott ez az időszak.  Bizalomépítő, ha egy üzlet beszél arról, hogyan birkózik meg ezzel az időszakkal. Az odafigyelés, törődés és felelősségvállalás témakörét is érdemes körbe járni posztjaidban pl.: #maradjotthon promotálása, nonprofit felajánlások.

Kötelező elemként említhetjük az aktuális híreket: nyugtasd meg követőid, és foglalj állást a jelenlegi helyzetben! Tudatosítsd, hogy együtt vagyunk ebben a helyzetben, ami már nem is egy helyzet, hiszen a mindennapjainkká nőtte ki magát az izoláltság állapota.

forrás: pexels.com

Stratégiák

Mivel a Facebook az a csatorna, ahol leginkább aktívak a felhasználók, vágj bele a Facebook rajongók gyűjtésébe! Kezdd el új emberekkel is is megismertetni céged, branded! A folyamatosan érkező rajongók a Facebook hírfolyam működési algoritmusát ismerve nagyban javíthatják az organikus eléréseket. Igaz, a rajongók gyűjtése hosszútávú stratégiát takar, de megéri belekezdeni. Ki ne akarna alacsony költségen, jó eredményt elérni?

Csoportkommunikáció is nagyon jól tud működni ebben az időszakban. Az izoláció alatt jól esik az embernek, ha van kivel megosztani élményeit, tapasztalataikat, ezért könnyebben és nagyobb kedvvel csatlakoznak Facebook  csoportokhoz. Hozz létre brandednek egy Facebook csoportot és ismertesd meg céged a csoporttagokkal. Így növelni tudod a márkahűséged és nagyobb ismertségre tehetsz szert.

Fontos elemek a postokban a COVID-19 ideje alatt:

  • Köszönetnyilvánítás
  • Érzelmek és emberi megnyilvánulások
  • Közvetetten a koronavírushoz kapcsolódó posztok
  • Nosztalgia
  • Segítségnyújtással kapcsolatos hírek
  • Felelősségvállalással kapcsolatos posztok

 

A fentieket picit magyarázzuk is. A köszönetnyilvánítás fontos a közösségi kommunikációban két csoport felé is. Például megköszönhetjük, hogy mennyi mindent tesznek a cég alkalmazottai azért, hogy működjön a vállalkozás, de azt is, hogy az ügyfelek markáns része kitart mellettünk. A reakciókban azt is díjazni fogják, ha a szokásos „corporate” kommunikációban felismerhetőek az emberi érzelmek. Igenis, ez egy nehéz időszak sokaknak, és több energiát, kitartást igényel akár egy egyszerű webshop fenntartása is. Újra kellett alkotni a logisztikát, kiemelve a higiéniai elővigyázatosságot. Kifejezetten pozitív az olvasók reakciója arra, hogy azt látják, mi EGYÜTT VAGYUNK EBBEN A HELYZETBEN. 

Amit leszűrhetünk, hogy a válság során is nagyon fontos a rugalmasság, őszinteség és a gyorsaság. Legyél segítőkész rendelések leadáskor és lemondáskor is, hiszen a most szerzett tapasztalatra biztosan emlékezni fognak vevőid.

A felhasználók, későbbiekben is tudni fogják, hogy kitől kaptak segítséget, tanácsot a nehezebb időszakban, ezért ne maradj csendben, a nehezebb időszakokban se. Vizsgáld felül célcsoportod. Nézd meg hogy épült-e új közösség oldalaidon, ha igen akkor rájuk szabottan alakítsd hirdetéseid. Tervezz az elkövetkezendő változásokra, amik a jövőben érinthetik az üzletet.

forrás: pexels.com

#hetimeeting

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.