Bármennyire is egyszerűnek tűnik az Instagram használata első ránézésre, egyáltalán nem az. Ha belegondolsz, nagyon egyszerű képeket feltölteni és rövid leírásokat megfogalmazni a posztokhoz, viszont az a rossz hírünk, hogy ennyi erővel a merevlemezeden is tárolhatod a képeket. Természetesen a felület nagyon gyorsan változik, így nehéz lépést tartani az újításokkal.
Hoztunk neked ezért néhány tippet, hogy te is hatékonyabban kezeld az Instagramot.

#hetimeeting

Kezdjük az alapoknál:

1. A felhasználónév

A felhasználónév talán az egyik legfontosabb, hiszen ez kell ahhoz, hogy az emberek rád találjanak. Ez az első dolog, amit mások meglátnak, amikor valamilyen tevékenységet végzel. Fontos, hogy ékezetekes karaktereket valamint az alulvonáson és a ponton kívül más különleges karaktert nem használhatsz. Sőt, 30 karakternél többet nem is írhatsz be névnek.
A brandedhez illeszkedő felhasználónév:
Olyan nevet érdemes választanod, amelyről az emberek felismernek téged, ami könnyen megjegyezhető és utal arra, hogy céged mivel is foglalkozik.

2. A profilkép

Mivel a figyelem megragadására a vizualitás a legjobb eszköz, fontos, hogy profilképed is betöltse ezt a funkciót. Mindenképpen olyat válassz, amelyből felismerik cégedet. Érdemes a lógódat, akár egyszerűsített verzióban felhasználnod.

3. BIO

Ez az a felület, ahol el tudod adni magadat. Itt kell bemutatkoznod és csak itt tudsz elhelyezni olyan linket, ami működőképesen átvezeti az érdeklődőket weboldaladra vagy arra a felületre amit szeretnél ha megismernének… szóval a weboldaladra. Itt meg tudod adni elérhetőségeidet is. Érdemes itt rövid szlogent, illetve megkapó rövid üzenetet is megfogalmaznod, hogy könnyebben megjegyezhető legyél és maradandó hatást kelts.

4. Kreatívok

Ide tartoznak a képek, a videók, a szövegek. Instagramra mindig jó minőségű és figyelemfelkeltő képeket érdemes posztolnod. Próbálj meg mindig értelmes tartalmat tenni a képek mellé, mert ez legalább annyira fontos, mint maga a vizuális megjelenítés. Legyen a tartalom edukatív, vicces vagy érzelmes, a lényeg hogy legyen mondanivalója.

Ne feledkezz meg arról, hogy az instagram felületén már sajnos kizárólag a videós tartalmak érnek el sikereket organikusan. Kezdj bele a videó gyártásba, vagy bízd profikra a dolgot.

5. Történetek

A történetek mára szinte teljesen átvették a posztok szerepét. Nevéből is adódóan ezek kis storyk, amik csak rövid ideig elérhetőek. Használd okosan a őket, és készíts minden nap képes vagy videós tartalmakat.

Árulj el kulisszatitkokat, mutasd be terméked készítésének folyamatát több kis storyn keresztül. Fontos, hogy cselekvésre ösztönözd a követőidet. Bemutathatod akcióidat is, és még visszaszámlálót is állíthatsz be, ahol sürgetheted az embereket, hogy hékás, ne maradj le, figyeld az időt, csak egy hétig van akció!

A 2019-es év színe szerintünk... Pozitív üzenet vs marketing fogás

Most, hogy beavattunk az alapokba, jöjjön pár hiba is:

Mit NEM szabad elkövetned, ha cégeddel az Instagramon jelen szeretnél lenni!

1. Nem vagy aktív

Nem szükséges, hogy minden nap posztolj, persze ha van energiád és lelkesedésed akkor nyugodtan, a lényeg, hogy rendszeresen csináld. Követőid várni fogják a legújabb híreidet, ha kihagysz akár heteket is, elveszítheted őket.

2. Minden posztod az értékesítésről szól

Érdemes előre készíteni egy posztolási ütemtervet. Bemutathatod a termékeidet, de ne csak erről szóljanak a posztjaid. Legyél változatos és érdekes. Például ha marketinggel foglalkozik a cég – mint mi is – akkor érdemes sok aktuális hírt, trükköt, praktikát megosztani az emberekkel, emellett néhány hangulatkeltő posztot kitenni és csak elszórtan reklámozni magát a szolgáltatást.

3. Nem elemzed az adatokat

Az elemzési adatok segítenek abban, hogy eldöntsd követőidet mi is érdekli pontosan. Folyamatosan nézd, hogy milyen tartalmat kedvelnek követőid és hány embert érsz el a posztjaiddal. Ha üzleti fiókod van, az Instagram felületén elemzéseket tekinthetsz meg a posztoknál visszamenőleg is. A történetek esetében viszont mindig figyelj arra, hogy időben megnézd a statisztikákat (24 óra), hiszen ezek később már nem visszakereshetők.

Ha itt tartunk, miért is kell neked Instagram oldal? Ezen már elgondolkoztál, vagy csak mentél a tömeg után?

Szóval, azért kell neked, mert kétségkívül ez az egyik legjobb marketingeszköz, ahol bemutathatod termékeidet, szolgáltatásaidat és az érdeklődők meg is oszthatják véleményeiket termékeiddel kapcsolatban.

Ha kell egy kis plusz segítség Insta oldalad üzemeltetéséhez, nézd meg szolgáltatásainkat ITT!

Ha segített a fenti tanácsunk, kövesd ügynökségünk Facebook oldalát és olvasd el további tippjeinket!

Fotó: Freepik oldaláról.

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.