Sokak számára vonzó a sötét módban böngészés, míg másoknak máig vannak fenntartásai, hogy miért is jó ez. Jó-e bármire? De tény, hogy évek óta köztünk van és a sötét alapú weboldalak mellett egyre több alkalmazásnak is elérhető a dark módja.

#hetimeeting

A legtöbb, sötét módba átkapcsolt alkalmazásnak, weboldalnak a fő jellemzője az inverz megjelenítés: sötétszürke vagy fekete háttéren világos karakterek és grafikai elemek láthatók.

Az egyik legkiemelkedőbb előnye vizuális szempontból, hogy a megfelelő színek kiválasztásával egy vonzó, kifinomult és modern felületet hozhatunk létre. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy mindenki számára megfelelő, ha a sötét oldal felé fordul 😀

Ha drasztikus változást akarsz elérni weboldaladon, akkor a legegyszerűbb döntés az alapszín megváltoztatása. Azonban meg kell fontolni, hogy az izgalmas megjelenés mellett jár-e egyéb előnyökkel? Vagy esetleg hátrány is lehet belőle?

A 2019-es év színe szerintünk... Pozitív üzenet vs marketing fogás

A sötét színek használati előnyei:

Kevesebb fényt használ, ami előnyös a telefon vagy a tablet akkumulátorának. Alapvetően az előbbi jelenség rendkívül fontos, hiszen az internetezők jelentős százaléka számára az elsődleges eszköz az okostelefon és a tablet.

Emellett érdemes megemlíteni az újabb OLED és AMOLED kijelzőket is, melyek esetében szintén kiemelkedő, akár 60%-ot is jelenthet. A régebbi LCD-k esetében nincs ennyire fontos jelentősége.

Az akkumulátor használat mellett a saját fényérzékelésünkre is hatással van. Gyenge fényviszonyok között kevésbé terheli meg a szemet, illetve jobban kiemeli a színes képeket, videókat.

Hogyan érdemes használni:

Fontos a megfelelő kontraszt, de alapvetően nem ajánlott a full fekete alkalmazása. Ehelyett inkább egy nagyon sötét szürkét érdemes választani. Ezzel szemben a szöveg viszont nem lehet szürke, még nagyon világos sem, mert az könnyen elkezd vibrálni bizonyos kijelzőkön, mely egyértelműen zavarja a szemet. Kenyérszövegnek mindenképp fehéret ajánlunk, a nagyobb szövegek pedig lehetnek élénkebbek is, a cég arculatához idomulva.

Ahhoz, hogy az arculati színek ugyanolyannak tűnjenek, mint az eredeti fehér háttéren, valószínűleg kicsit játszani kell az árnyalatokkal, mert a sötét környezet módosítja, tompítja a többi szín érzékelését.

A 2019-es év színe szerintünk... Pozitív üzenet vs marketing fogás

Hátrányok, avagy a sötét oldal nem mindig csábító:

Arculattervezés során egyre többször találkozunk azzal, hogy az ügyfelünk megemlíti, hogy sötét módban is lehessen majd böngészni az új weboldalát. Érdemes átgondolni, hogy trendi ugyan a dark mód, de vannak olyan szempontok, amikre érdemes figyelni:

  • Egyrészt a sötét színeknek és a feketének hátránya, hogy nagyon kevés brandhez és arculathoz illik igazán.
  • Másfelől az weboldalad vagy webshopod közönsége nem feltétlenül fogja jól tolerálni  ezt a változást és elpártolhatnak a márkától. Nagyon fontos, hogy egy ilyen nagy változást mindig alaposan átgondolj a végső döntés előtt.

Arculati szempontból érdemes már a tervezésnél eldönteni, hogy szeretnél-e sötét módot a weboldaladon. Gyakran előfordul, hogy a logó esetében is sötét színek kerülnek kiválasztásra, de ilyenkor gondolni kell arra, hogy sötét módban is szép és látványos csak akkor tud lenni egy sötét logó, ha annak az ún. negatív verzióját jeleníted majd meg.

Amire ajánljuk:

  • portfólió oldal,
  • landing oldal,
  • bármilyen felület, ahol inkább a vizuális tartalmon van a hangsúly
  • szórakoztató alkalmazásoknál (netflix, youtube, hbo go, spotify) és játékoknál nagyon elterjedt, mivel ezeket sokszor használja az ember sötétben.

Amire nem ajánljuk:

  • blog oldal,
  • illetve hosszabb szöveges tartalmak esetében.

Kompromisszumos megoldás egy kapcsoló, mellyel a felhasználó maga döntheti el, hogy milyen módban szeretné látni a weboldalt/alkalmazást. Ezt a megoldást a közösségi média platformok is bevezették, így mindenki a saját kényelme szerint használhatja ezeket az alkalmazásokat.

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.