Online vásárlás esetén a termékfotóknak mindig döntő szerepük van. Bármilyen termékkínálatban válogatunk, legyen az elektronikai eszköz, ruhanemű, vagy akár egészségügyi termék, a látvány képviseli a legnagyobb erőt a vásárlás véglegesítésében. A kiváló minőségű képek használata elengedhetetlen az online értékesítés során.
Online eladásnál nem a termékedet veszik meg, hanem a fotóját…Milyen a magazin-minőségű termékfotó?
Kis túlzással igaz a fenti cím: a termékfotóknak óriási jelentősége van! Napjainkban a verseny hatalmas a webshopok között, ellenben rengeteg olyan kisvállalkozás van, amelyik silány minőségű termékfotókkal dolgozik oldalán. Ahhoz, hogy sikert érjünk el a digitális térben, a vásárlót vizuálisan is meg kell győznünk.
Mi tesz egy fotót jó fotóvá?
A jó termékképek mögött látható koncepció van, jól fókuszáltak, színesek, több szögből készítettek, és olyan ingert keltenek a látogatóban, hogy vásároljanak.
Ahhoz, hogy a branded meggyőző legyen vizuálisan is a potenciális vásárlók irányában, két utat választhatsz: vagy megbízol egy profi fotóst, aki stúdióban elkészíti a képeket, vagy te magad állsz neki a projektnek. Elsőre kicsit meglepően hangzik, hogy te is képes vagy remek termékképek elkészítésére, viszont hidd el, hogy néhány eszköz segítségével és pár szabály betartásával te is kiváló vizuális anyagokat tudsz összerakni.
Magazin-minőségű fotó készítése lépésről-lépésre
- Használj jó kamerát!
Bár régebben komoly fényképezőgépekre volt szükség egy minőségi fotózáshoz, ma már az okostelefonok elkezdték átvenni az irányítást. Mivel napjainkban a készülékek egyre jobb és jobb minőségű felvételek elkészítésére alkalmasak, nem feltétlenül szükséges egy komolyabb DSLR kamerába befektetni.
- A világítás
Ha nem akarod a világítást az anyatermészetre bízni, érdemes beszerezned egy fotólámpát, hogy a fényeket tökéletesen be tudd állítani a képeden. Nem feltétlenül szükséges megvásárolnod a legújabb és a legprofibb modellt a piacon, elég, ha olyat választasz, amely folytonos fényt ad, így, ha vakuval dolgozol, nem lesz fekete-fehér csíkokkal tarkítva az elkészült alkotás.
- Az állvány
Ahhoz, hogy ne legyenek elmosódottak a képeid, és elkerüld, hogy a kezed fotózás közben beremegjen, használj állványt. A célnak tökéletesen megfelel egy kisebb, telefokhoz is használható három lábú állvány.
- Figyelj a háttérre!
Az egyszerű és professzionális megjelenés érdekében válassz semleges hátteret! Érdemes fehér vagy szürke, statikus felületet használnod, amelyet a legtöbb webáruház is alkalmaz. Ha nem tudod biztosítani az egyszerű hátteret, vásárolj jó minőségű, matt, vastagabb kartonpapírt a megfelelő színben!
Ne feledd! A vásárlódat kell végsősoron meggyőznöd. Törekedj arra, hogy az elkészült képek illeszkedjenek a márkádhoz, úgy, hogy a látogatók számára is megfelelő vizuális élménnyel szolgálj!
Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?
Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!