Tanácsok profi szakemberektől: Hogyan kezeld a közösségi média oldalaid24 min read

Online marketing, Vállalkozásfejlesztés

Szeretnéd tudni, mitől válik egy social media manager kiemelkedővé a szakmájában? Milyen tulajdonságokkal rendelkezik egy modern marketinges? Esetleg pár tippet és tanácsot lesnél el tőlük ahhoz, hogy kimaxold közösségi média kampányaid?

#hetimeeting

Socialinsider csapata nemrégiben összeállított egy eBookot, amiben megválaszolják a fentebb feltett kérdéseket. A könyv ingyen letölthető, de hogy kicsit egyszerűsítsük a dolgot, összeszedtük a – szerintünk – legfontosabb információkat belőle.

Mi tesz egy jó social media manager-t?

Mihez is kell pontosan értenie egy social media manager-nek? Egy szóban: mindenhez. Szöveget ír, marketing feladatokat csinál, stratégiát alkot, elemzi az eredményeket, sőt, sok esetben még ügyfélszolgálatosként is munkálkodik.

A közösségi média egy mindig változó felület. A divat, az emberek, a platformok és szinte minden állandó mozgásban van körülötte. A legtapasztaltabb és gyakorlottabb marketing szakembereknek is folyamatosan utána kell olvasniuk, továbbképzésekre, előadásokra kell járniuk ahhoz, hogy lépést tartsanak a változásokkal és mindig naprakészek legyenek a legújabb trendekkel kapcsolatban.  Ahogy láthatjuk, ez egy kihívásokkal teli szakma, ami állandó odafigyelést és szorgalmat igényel. A következő ábra összefoglalja mindazokat a tényezőket, ami 20 social media manager szerint elmaradhatatlan, ha valaki a marketing területén munkálkodik.

Tartalom marketing

A tartalommarketing a social media fő alkotóeleme.  A szavak megfelelő használata óriási hatalom és ez kiemelten igaz a közösségi média világában! Ha kihasználjuk a szavak adta lehetőséget, még több vásárlót, érdeklődőt tudunk bevonzani.

Van 3 kérdés, amit szinte kötelezően fel kell tenni ha posztot írsz: mit, miért és mikor. Ha ezekre van válaszod, akkor nagyban növelheted posztjaid elérését! Lenti ábrán olyan tanácsokat találsz, amiket tartalom marketinggel foglalkozó szakemberek állítottak össze.

 

Hogyan illeszd be a közösségi médiát a mindennapos marketing feladatok közé?

Ahogy már említettük egy social media manager munkaköre nem csak tartalomgyártásból áll! Fontos a posztolt tartalmak nyomon követesé és mérése is: kiket, mikor, milyen mennyiségben ért el egy kiírás. Sokszor az is segít, ha egyszerűen megkérdezzük követőinket, hogy milyen témakör érdekelné őket jobban: tartalmasabb leírások, celeb-spotting képek, érdekességek, esetleg (a néha már elcsépeltnek tűnő) idézetek.

A célcsoport folyamatos figyelése, tanulmányozása segít abban, hogy megértsük egy cégnek milyen követői vannak, mik érdeklik őket, mivel lehet bevonzani őket. Ha olyan posztokat gyártasz, amikre láthatóan „van kereslet”, megosztásokat, kommenteket szül, akkor követőid várni fogják írásaidat, hiszen valami többletet ad majd nekik a mindennapjaikba. Hogyan legyünk képben a közösségi média trendjeivel? Hogyan  ellenőrizzük követő táborunk mire vágyik? A válaszok a képen olvashatók.

 

Élet a válság alatt

Függetlenül attól, hogy mivel foglalkozik egy cég, mindenkinek meg kell küzdenie egy váratlan válság adta helyzettel, nincs ez másképp a marketing szakmában sem. Ám még, ha nehéznek is tűnik, muszáj meglátni a pozitív oldalát az ilyen körülményeknek is, különben képtelen lesz egy cég tovább lépni. Marketing szempontból egy nehezebb időszakban (mint amilyen a vírus helyzet is) könnyen lehet kommunikálni a márkád, céged közönségével. Ilyenkor fogékonyabbak az emberek, több időt töltenek a social media platformokon és nagyobb kedvvel csatlakoznak csoportokba. (Erről előző cikkünkben írtunk).

A lenti ábra bemutatja, hogy egy ilyen időszakban mi az a pár dolog, amiről egy social mediaval foglalkozó szakembernek nem szabad elfeledkeznie.

Ha ennél részletesebben érdekel a social media manager szakma, akkor lapozd át a socialisider.io eBookját, ha pedig úgy érzed inkább szakértőkre bíznád a Facebook, Instagram, Pinterest és más közösségi oldalalak kezelését, keress minket bátran és együtt sikerre visszük vállalkozásod!

Írjunk neked, ha új tartalom jelenik meg az oldalon?

Ígérjük, nem fogunk feleslegesen zaklatni!



    Reklámtartalmú e-mailek fogadásához hozzájárulok.